SMGR
UWAGA! Od 01.01.2017 r. - Nowa stawka za sprzątanie klatek schodowych i korytarzy.
Informacja
dotycząca odpłatności za sprzątanie klatek schodowych
i korytarzy
Z dniem 01.01.2017r. wchodzi w życie nowa stawka opłaty za sprzątanie klatek schodowych i korytarzy, która wynosić będzie 6,64 zł/od mieszkania/miesięcznie. (dotychczas 4,97 zł). Wysokość opłaty wynika z nowo zawartej umowy, która obowiązywać będzie przez 2 lata. Dotychczasowa umowa, mimo że zawarta w styczniu bieżącego roku na okres dwóch lat, ulega rozwiązaniu z dniem 31.12.2016r. Powodem jej rozwiązania przed upływem terminu jest wypowiedzenie złożone przez firmę Security and Cleaning System.
Wprowadzenie z dniem 01.01.2017r. minimalnej stawki godzinowej za wykonywanie czynności na podstawie umowy cywilno-prawnej (na podstawie ustawy z dnia 22.07.2016r. o zmianie ustawy o minimalnym wynagrodzeniu za pracę oraz niektórych innych ustaw) oraz podwyższenie minimalnego wynagrodzenia za pracę spowodowało po stronie Wykonawcy znaczny wzrost kosztów związany z realizacją usługi dla Spółdzielni. W takiej sytuacji prawo przewiduje możliwość rozwiązania umowy (bez konsekwencji), za dwu miesięcznym okresem wypowiedzenia. Firma SCS skorzystała z tej możliwości i wypowiedziała umowę, ze skutkiem na dzień 31.12.2016r.
Dlatego tez Spółdzielnia zobowiązana została do ogłoszenia przetargu na usługę odpłatnego sprzątania. Przetarg został rozstrzygnięty i wygrała go ponownie firma Security and Cleaning System oferując najkorzystniejsze warunki.
Jednocześnie nadal obowiązują zasady przystąpienia i rezygnacji z usługi odpłatnego sprzątania określone w Załączniku nr 1 do "Regulaminu używania lokali i utrzymania porządku w nieruchomościach zarządzanych przez Spółdzielnię Mieszkaniową w Grudziądzu" (znajduje się on na stronie internetowej w zakładce „Regulaminy”), a są one następujące:
„ Użytkownicy pojedynczej klatki schodowej mogą zrezygnować z odpłatnego sprzątania lub podjąć decyzję o odpłatnym sprzątaniu po uprzednim złożeniu pisemnej deklaracji popartej przez co najmniej 70 % użytkowników danej klatki, licząc pojedyncze mieszkanie. Deklaracja musi zawierać imię, nazwisko użytkownika (użytkowników), adres lokalu i czytelny podpis użytkownika.
Zmiana zasad sprzątania klatki schodowej w danym budynku lub w danej klatce schodowej następuje najpóźniej od pierwszego dnia drugiego miesiąca od złożenia deklaracji”.
ZARZĄD SM